Key: | credite, reesalonari, rescadentare, amanare rata, penalitati, cereri, motive bine intemeiate, abuzuri, date personale, protectie, contracte suspendate, somaj, |
Citifinancial si "motivele bine intemeiate"
|
NOTA:Interesandu-ma prin Citibank am aflat ca de la 1 aprilie toti angajatii au contractele de munca suspendate si ca, unii vor avea noi contracte de munca. Cand le-ati suspendat contractele de munca ati trecut motive bine intemeiate?
|
Citifinancial sau
Citibank Romania este cunoscuta ca filiala romaneasca a celebrei
Citi Bank N.A. din SUA.
Iata o situatie des intalnita in sistemul nostru in relatia client-banca. Este o chestiune de respect elementar, de civilizatie. Eram obisnuit sa dau peste neamuri proaste la firmele de recuperare dar, mare mi-a fost surpriza sa gasesc si-n sistemul bancar asa ceva. O restanta de doua luni, a unui client, la rambursarea unui credit a dus la o penalitate de 30%. E vorba de un credit bancar, adica un imprumut la un camatar legal.
Am sunat si am vorbit cu o domnisoara extrem de amabila la relatii cu clientii si, dumneaei m-a indrumat la biroul de credite-reesalonari, sau asa ceva, dandu-mi niste numere de telefon.
Acolo am intalnit un robot,o angajata a bancii care ferm, mi-a spus ca nu poate vorbi cu mine ci numai cu titularul si va trebui sa-l identifice. Trec peste penibilul situatiei, ca identificarea s-a facut intreband data nasterii. A urmat o procedura simpla, penibila dar, asta e...
Daca nu stiti ce sunt
robotii, va explic. Initial ei au fost oameni, eventual cu studii superioare, dar au intrat in niste sisteme social-economice care-i
depersonalizeaza si-i transforma in roboti. Depersonalizarea se produce prin mai multe metode, invatarea non-stop de proceduri si respectarea intocmai in litera lor, traininguri in care sunt invatati cum si ce sa vorbeasca, ce reactie sa aiba, cum sa-si forteze vocea si sa-si falsifice zambetul in asa fel incat sa para amabili, etc... etc... Ei nu mai pot gandi prin nivelul propriu de educatie si cunostinte pentru ca si-l pierd...
Aceasta-i marea drama a angajatului unui sistem bazat pe eficientizarea productiei in dauna personalitatii. Voi reveni cu un material pe tema asta.
Asadar, vorbind la telefon cu robotul cu voce de femeie, am intrebat-o cum putem proceda pentru o reesalonare a ratelor. Incerc sa redau din dialog:
-
Trebuie sa aveti motive bine intemeiate, mi-a raspuns ea.
-N-am inteles, cum sa-i cereti voi unui client sa va expuna motivele! Poate tin de familie, de o situatie intima.
-Da, chiar asa, cred c-am fost clara,
va trebuie motive bine intemeiate.
-Eu cred ca e o greseala,
e clientul vostru si nu angajatul vostru. Iti dai seama ca intri pe domeniul privat, intim, al unei persoane sau familii. Voi nu va respectati clientii?
-Eu am fost clara,
fara motive bine intemeiate nu puteti obtine nimic.
-Dar spune-mi te rog si mie ce pregatire multilaterala ai incat sa poti aprecia situatia unui om.
-Noi analizam aici situatiile,
sa faca cererea si sa justifice situatia cu acte.
-Inca odata iti spun, realizezi ca incalci dreptul unui om cerandu-i asa ceva? Pai ce sunteti voi? Daca omul solicita o reesalonare inseamna ca are o situatie a lui, ce tine de el, de-asta solicita reesalonarea.
Puteti sa spuneti da sau nu si lucrurile vor continua.
.
.. nu mai redau continuarea unei discutii ce a degenerat...
Nu poti discuta cu un robot femeie pentru care logica elementara este o marca de margarina pentru ca nu a invatat asa ceva. Mizeria aceasta vine dintrun spatiu pe care-l credeam lasat in sistemul ceausist.
Va mai amintiti? Daca voiai schimbarea locului de munca, a programului, a concediului, a scolii copiilor, daca voiai o butelie de aragaz sau un televizor color, o mobila buna, pentru aproape orice trebuia sa adresezi o cerere catre autoritate (partid, sindicat, conducerea institutiei, autoritati) insotita de
"motive bine intemeiate".
Probabil ca
un ticalos (cu un grad mare de tampenie in el), scapat din tenebrele comunismului, a trecut aceste norme si in sistemul bancar. Sau din nevoia de supraveghere a populatiei.
Umileste-l pe om si-l vei controla!
Motivele tale
"bine intemeiate" sunt utilizate intro baza a lor de date, incalcand cele mai elementare norme de protectie a datelor personale.
Suntem in 2009! Sunt convins ca numai in Romania exista
tampenia si nesimtirea de-a cere "motive bine intemeiate" clientilor. Daca ii ceri unui subordonat e altceva dar clientul e partenerul tau si nu angajatul tau.
Daca nu-i asa, dati-mi exemple si le voi publica in dreptul la replica.
*
Am mai intalnit expresia asta "motive bine intemeiate" si la
Biroul de credit. Un sistem ticalosit bine conservat in timp.
Tu le dai motivele tale (poate fi vorba de o boala grava, de un accident de masina in care vrei sa ajuti pe cineva, de un tratament al unei rude sau prieten, etc...) si
ei in schimb fac fuziuni si muta bazele de date fara a-ti cere acordul. Acum, o
banca din Irlanda iti gestioneaza datele. Pentru ca statul nostru si Banca nationala le da libertatea asta.
Priviti: Gasesc pe site-ul bancii un comunicat privind o
fuziune
"...Transformarea in sucursala: fuziunea transfrontaliera a Citibank Romania S.A. cu Citibank Europe plc Infiintarea Citibank Europe plc, Dublin – sucursala România ....Prin urmare, Incepând de la 1 ianuarie 2009, activitatea Citibank România S.A. se desfasoara în România printr-o sucursala a CEP: „Citibank Europe plc, Dublin - sucursala România”. Toate contractele clientilor s-au transferat automat catre CEP ca urmare a transferului prin efectul legii între Citibank România S.A. si succesoarea sa - CEP..." vezi articolul..
sau asta:
"
Dupa mai mult de 11 ani de activitate de succes în România, in urma obtinerii tuturor aprobarilor necesare din partea autoritatilor de reglementare si a instantelor judecatoresti, Citibank Romania SA a fost absorbita in cadrul unui proces de fuziune transfrontaliera avand 1 ianuarie 2009 ca data a intrarii in vigoare („Data efectiva a fuziunii”), in Citibank Europe plc (CEP), o institutie de credit irlandeza. Numele noii sucursale va fi Citibank Europe plc, Dublin - Sucursala România. ...Toate contractele se transfera automat catre noua entitate ca urmare a transferului prin efectul legii al tuturor drepturilor si obligatiilor Citibank România S.A., ca actual furnizor de servicii, catre CEP ca societate absorbanta....
***
INTREBARE: Protectia datelor personale se respectata din moment ce o banca preia alta banca? De ce nu se solicita acordul clientului?
NOTE:
1.Interesandu-ma prin Citibank am aflat ca de la 1 aprilie toti angajatii au contractele de munca suspendate si ca, unii vor avea noi contracte de munca. Cand le-ati suspendat contractele de munca ati trecut
motive bine intemeiate?
2.Angajata respectiva, chiar daca a refuzat sa se prezinte, nu face obiectul principal al acestui articol. Este si ea o victima a unui sistem ticalosit si binepazit de cei cu gulerele albe. Dar, nu e niciodata prea tarziu sa se corecteze. Ii doresc succes!
3.Transparenta institutiei se vede din faptul ca nu au nici macar o adresa de email pentru contact.
-------------------------------------------------
Constantin Oprescu
PRELUAREA MATERIALELOR - CONDITII
Materialele publicate pot fi preluate si postate pe internet, in site-uri, presa online sau alte tipuri de prezentare, in conditii normale prin RSS, Facebook, Twitter. Preluarea manuala consta in maxim 6 randuri si link de continuare pe materialul respectiv. Se vor specifica Titlul materialului, numele autorului, siteul www.comune.ro cu link spre el si data. .
Hartile judetelor, provinciilor istorice si cele fizice ce insotesc prezentarile nu fac obiectul preluarii! .
Fotografiile marcate cu drepturi de autori pot fi preluate numai cu acordul autorilor! .
Se interzice modificarea continutului materialelor preluate.
Administrator portal